zondag 17 mei 2015

Indrukwekkende producten van Uashmama

Afgelopen woensdag was ik op het persevent van Moes en Griet, een webwinkel die met veel passie wordt gerund door Marion en haar dochter Annelot. 

Na een vakantie in het mooie Italië namen ze als vakantiesouvenir een aantal paper bags van Uashmama (spreek uit als Wash mama) voor zichzelf mee. De enthousiaste reacties hierop zorgden ervoor dat moeder en dochter teruggingen naar Italië en sindsdien de exclusieve distributeur Benelux van de Uashmama producten zijn. 

De Italiaanse Uashmama familie, bestaande uit vader, moeder en hun vier dochters, hebben een 'magische' formule toegepast op papier afkomstig van kweekbomen. Door een productieproces waarvan de techniek is te vergelijken met het looien van leer is een duurzaam materiaal ontstaan. Het papier heeft de uitstraling van leer en kan zelfs met een milde zeep op de hand gewassen worden! Natuurlijke pigmenten zorgen voor een prachtig kleurenpalet. 


De toepassingen van de verschillende formaten paper bags zijn eindeloos voor zowel binnen als buiten omdat het materiaal gerust tegen een stootje water kan. Zet er een leuke (kruiden)plant in, berg er je fruit in op of gebruik hem als opberger voor potloden, magazines of speelgoed. Alles staat toch net even leuker met zo'n paper bag er omheen. 
De productlijn bestaat verder uit o.a. etuis, clutches, shoppers, placemats, ipad cases en hippe rugzakken. 


Ik sta graag te kokkerellen en de mooie stonewashed katoenen keukenschorten van Uashmama zijn echt mijn favoriet! Je maakt het schort vast met een stoere bretel verkrijgbaar in mooie passende kleuren.

(Foto van Moes en Griet)

Het persevent vond plaats in Hotel not Hotel in Amsterdam waar we werden ontvangen met heerlijke Italiaanse hapjes en verfrissende drankjes. 


In dit niet alledaagse hotel kun je bijvoorbeeld slapen in een treinwagon, Spaanse Villa of in een kamer verstopt achter een boekenkast. Door de centrale ligging bij het centrum van Amsterdam is deze hotspot zeker de moeite waard!


Na afloop kregen we een goodiebag mee waar onder andere deze schattige olijfgroene paperbag xs met cactus inzat. Zelf kocht ik nog een mooie paper bag in de kleur Salviagroen die mooi matcht met het plantje. Ik ben fan!


Fijne week, 
Liefs Pascale 

22 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je daar bij mocht zijn, Pascale! Het keukenschort is inderdaad een stoer item, maar dat geldt ook voor de overige uitvoeringen. En als iets een Italiaans tintje heeft, heeft het bij mij als Italië liefhebber al gauw een streepje voor ;-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er echt geweldig uit... wat een mooie produkten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er super uit zeg, die schort lijkt me fijn maar die geel/oranje tas vind ik ook super. Lijkt me heel leuk om bij aanwezig te mogen zijn! Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoe mensen steeds weer wat nieuws ontdekken wat tevens duurzaam is én mooi. Prachtige kleuren!
    Maar ook de kleuren van de anti-pasti....hmmmmm.
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De producten zijn super stoer en tevens tijdloos qua uiterlijk. Leuk dat je was uitgenodigd!

    Groetjes, Stephanie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi!!
    Wat een bijzonder materiaal met zeer aantrekkelijk uiterlijk. ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een apart materiaal zeg, lekker stoer! Het schort vind ik ook top!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig materiaal, en zo veel mogelijke toepassingen! Leuk dat je nog altijd iets nieuws kan vinden qua woondecoraties :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een enorme collectie hebben ze!! Ik kende alleen de bruine zakken die ik zelf gebruik als broodmandje. Zo te lezen heb je een hele leuke dag gehad :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zijn geweldig !!..heb er ook een ....zou ze graag in onze winkel verkopen...maar ze vonden onze winkel niet geschikt....ze zijn nooit in onze winkel geweest ..zo jammer...nou dan niet ! Toch ?..fijne week liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel leuk!
    Ik heb ook even op de website gekeken en ze verkopen ook in mijn buurt! leuk!
    Je cadeautjes zien er qua kleur ook prachtig uit!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een gave producten. Heel bijzonder.

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie producten zijn dit Pascale, ik ben helemaal weg van de etuis en paperbags,
    Ook de natuurlijke uitstraling van de producten door kleur en materiaalgebruik zijn prachtig.
    Het hotel lijkt me een aanrader.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi allemaal! Binnen een kring van 10 km al 3 verkooppunten gezien, dus ik ga er zeker een kijkje nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk! en wat een mooi kleur heb je gekregen en uitgekozen!

    X Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie en fijne spulletjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie producten!
    Vind vooral de kleinste erg schattig, eens kijken of ik die hier in de buurt ergens kan vinden.
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk zijn ze, die mandjes! Ik wist niet dat ze wasbaar zijn... Gaaf dat je naar het persevent geweest bent, ziet er mooi uit allemaal. Dat saliegroen is een prachtige kleur! Fijn Pinksterweekend, liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Had ook een uitnodiging, maar kon helaas niet door andere afspraken. Wie weet hadden we elkaar anders even getroffen ;-) Mooie foto's, mooi kleurtje bij het plantje zo!

    Fijn lang weekend, liefs!
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat mooi allemaal en die keukenschorten zijn heel erg gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat leuk Pascale. En wat een gave locatie ook. Ziet er heel sfeervol uit allemaal en altijd goed om het verhaal achter een product te horen. Maakt het toch net ff leuker :)) Je plantjes staan er mooi bij! xx

    BeantwoordenVerwijderen